Európa podlieha kúzlu pick-upov

Európa podlieha kúzlu pick-upov

V posledných rokoch zažíva Európa výrazný nárast popularity pick-upov. Tento trend je viditeľný aj napriek skutočnosti, že tunajšia cesta a mestská infraštruktúra nie sú pre tieto robustné vozidlá vždy ideálne prispôsobené. Zatiaľ čo v USA dominujú tzv. „trucky“ trhu už desiatky rokov, európski vodiči objavili ich prednosti len nedávno.

Ford Ranger: Desaťročný kráľ európskych pick-upov
Ideálnym reprezentantom rastúcej popularity pick-upov je Ford Ranger. Už desať rokov po sebe je najpredávanejším pick-upom v Európe. V roku 2024 dosiahol trhový podiel 43,6 %, čo predstavuje medziročný nárast o 1,3 percentuálneho bodu. V podstate sa dá povedať, že európski zákazníci sa neboja si kupovať robustné autá s korbou a neboja sa ani ich použiť na úzkych cestách. Stále teda veríme tomu, že budúcnosť patrí úsporným a decentným elektromobilom? Oni aj pick-upy totiž môžu byť „elektrické“…

Ďalší hráči na európskom trhu pick-upov
Okrem Fordu zaznamenávali a zaznamenávajú úspechy aj ďalší výrobcovia. Toyota Hilux bola v minulosti vyhlásená víťazom súťaže International Pick-up Award, kde porotcovia ocenili jej nové výkonné a hladko bežiace pohonné ústrojenstvo, precízny handling a legendárnu kvalitu, odolnosť a spoľahlivosť. Volkswagen oproti tomu uviedol na trh inovovaný model Amarok (jasne, vieme, že je to Ranger akurát „inak“), ktorý získal ocenenie „International Pick-up Award“ pre roky 2024 a 2025. Pamätáte na Renault Alaskan a Nissan Navara? Tiež pomerne populárne modely – Alaskan bol na európske pomery dosť elegantný, zatiaľ čo Navara dosť neurvalá, v tom najlepšom zmysle slova.

Americké pick-upy na európskom trhu
V posledných rokoch sa na európskom trhu ale objavili aj americké modely, ktoré sa pomerne spopularizovali. Napríklad RAM 1500 si získal obľubu medzi zákazníkmi vďaka svojmu robustnému designu a vysokému výkonu. Tento model bola a vždy bude dostupný prostredníctvom špecializovaných dovozcov a ponúka európskym vodičom alternatívu k domácim značkám. Jeho popularita rastie napriek výzvam spojeným s väčšími rozmermi na úzkych európskych cestách.

Na druhej strane amerického spektra, ale stoja európske zelené normy. Tým sa výrobcovia snažia vyjsť v ústrety a namiesto toho, aby do áut montovali žravé motory, obracia sa k šetrnejším variantom Ford napríklad plánuje uviesť na trh model Ranger Plug-in ťažné kapacity až 3 500 kg a dojazdu 43 km na čisto elektrický pohon. Má taký pick-up šancu na úspech, keď vieme, že aj český zákazník by radšej dverách svojho vozidla čítal „hemi“?

Historické korene pick-upov v Európe
Napriek tomu, že pick-upy nie sú v Európe také rozšírené ako v USA, majú tu svoju históriu. Napríklad Škoda Felicia Pick-up bola v 90. rokoch obľúbenou voľbou medzi remeselníkmi a malými podnikateľmi vďaka svojej praktickosti a dostupnosti. Tento model ukázal, že aj na európskom trhu existuje dopyt po vozidlách schopných prepraviť ako osoby, tak náklad.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!