Najpredávanejší model Citroënu zdvojnásobí počet motorov.
Francúzsky výrobca Citroën sa vlani dostal v predajoch po niekoľkých rokoch do plusových čísel. Najviac sa mu darilo v oblasti osobných vozidiel, kde si pripísal podľa Zväzu dovozcov automobilov nárast o približne 36 percent. Spoločne s úžitkovými vozidlami sa pre Francúzov rozhodlo vyše 4 300 zákazníkov. Podľa českého zastúpenia chce tento rok automobilka zaútočiť na hranicu päťtisíc. Dopomôcť jej má práve novinka Citroën C3.
Malý päťdverový hatchback je medzi osobnými autami najpredávanejším modelom značky, a to hlavne vďaka svojej cenovej dostupnosti. Nezmenilo sa to ani po príchode novej generácie na jar minulého roku, kedy štartovacia cena predstavovala 360-tisíc ak dostaniu boli dve výbavy a motorizácia.
Zároveň sme si mohli všimnúť, že sa viac štylizoval do crossoveru. Zaoblené línie získali hranatejšie rysy, má vystúpené lemy blatníkov a vo vyšších špecifikáciách aj strieborné oplastovanie spodných častí nárazníkov typické u športovo-úžitkových vozidiel. Skrátka z designu predchodcu tu nezostalo takmer nič a je zrejmé, že sa automobilka snaží o určitý reštart.
Éra oddelených svetlometov s prenikavým LED denným svietením, ktorým sa preslávila posledná generácia Citroënu C4 Picasso, či ochranných Airbumpov z odvážneho Cactusu skončila práve s minulou verziou „cé-trojky“. A ako vyzerá tá nová?
Pribudnú nové motory
Tá stojí pred výzvou, akú prináša elektrifikácia. Nový Citroën C3 sa vôbec prvýkrát ponúka s rýdzo elektrickým pohonom. Dosahuje výkon 83 kW a krútiaci moment 120 Nm, pričom z nuly na sto zvládne zrýchliť za jedenásť sekúnd a môže pokračovať maximálne do 132 km/h. So spotrebou 17,1 kWh prejde na jedno nabitie až 326 kilometrov vďaka batérii s kapacitou 44 kilowatthodín.
V zálohe má ešte preplňovanú tisícdvestovku s výkonom 74 kW a krútiacim momentom 205 Nm. U minulej generácie boli k dispozícii dva výkonové varianty tohto zážihového trojvalca, a to 61 a 81 kW. Oproti elektromotoru je tá súčasná v šprinte rýchlejšia o 4 desatiny sekundy a môže uháňať až 183 km/h. V máji tohto roku má navyše zoznam rozšíriť ešte mild-hybridné verzie a následne by sa mal objaviť aj slabší elektrický pohon.
V troch verziách
Zatiaľ čo vlani mal pri uvedení na trh francúzsky hatchback dve výbavy, v súčasnom cenníku ich nájdeme tri. Základom je špecifikácia You, ktorá oproti predchodcovi obsahuje navyše zadné parkovacie senzory, rad bezpečnostných asistentov a väčšie šestnásťpalcové kolesá. Naproti tomu chýbajú delené zadné operadlá, namiesto rádia je držiak na pripojený telefón a vedľa toho je chudobnejší o vyhrievané spätné zrkadlá, LED svetlomety aj metalický lak.
Cena štartuje na 18000 , avšak vďaka bonusu za staré vozidlo a financovanie sa čiastka dostáva na 20000, čím dokáže konkurovať aj Škode Fabia. Za elektromotor si účtuje 29000 a bohužiaľ v jeho prípade sa naň nevzťahujú žiadne zľavy.
A rovnako tak je to aj vo vyšších výbavách. Prostredný stupeň Plus si za elektrickú pohonnú jednotku povie o 25000 a za benzínovú jedna-dvojku 27000 dodatočného zvýhodnenia. V najvyššej špecifikácii Max, kde nájdete v štandarde napríklad automatickú klimatizáciu, parkovaciu kameru, zliatinové kolesá, zatmavené okná alebo napríklad desaťpalcový dotykový displej s navigáciou, začína s trojvalcom
A ako je na tom s priestrannosťou?
Novinku sme v rámci národnej prezentácie dôkladne preliezli a premerali, aby sme sa presvedčili, že si francúzska novinka skutočne medzigeneračne polepšila v priestornosti. Vonkajšie rozmery tomu však nijako zvlášť nenasvedčujú. Na dĺžku sa Citroën C3 predĺžil len o zhruba dva centimetre, zatiaľ čo výška pridala necelých osem čísel, čo je dané aj väčšími kolesami.