Nový Dodge Viper GTS z roku 2002 vydržal na predaj len chvíľu.
Americký automobilový priemysel v minulosti priniesol len málo normálnych športových áut, pretože sa vždy venoval hlavne brutálnym muscle cars, ale tých pár stálo za to. Chevrolet Corvette, Ford GT alebo Dodge Viper sú novodobými americkými ikonami, ktoré priťahujú náležitú pozornosť benzínových nadšencov. Posledný z nich je preslávený hrubiánskym jazdným prejavom aj ohromným desaťvalcom, na ktorom Chrysler spolupracoval s Lamborghini.
Automobilky chcú splniť zelené ciele. Umelým zdražením spaľovacích áut!
Dodge Viper sa v Európe oficiálne predával len krátko, s oficiálnym pomenovaním Chrysler Viper, a väčšina u nás prítomných kúskov bola dovezená priamo zo Spojených štátov amerických cez individuálny import. A nedávno sa na zahraničných internetových stránkach na malú chvíľu objavila atraktívna príležitosť, ako doviezť ďalšie
Je jedným z 36 kusov s koňakovou kožou
Tento konkrétne Dodge Viper GTS odišiel z výrobnej linky v roku 2002 a údajne je jedným z 36 v tom roku vyrobených áut s čalúnením koňakovou kožou. Neznámy predajca z Phoenixu v americkej Arizone ho vyvesil na populárnu inzertnú sieť Craigslist kupca, alebo si to ešte stihol rozmyslieť.
Červený Viper bol na predaj za rovných 100 tisíc amerických dolárov, teda približne 2,42 milióna českých korún, a to najzaujímavejšie je, že od vyrobenia prešiel iba 523 míľ, čo je v prepočte 841 kilometrov. Vedel prvý majiteľ už vtedy, že by z jeho vozidla mohla byť cenená klasika a radšej ho zaparkoval, alebo s ním prestal jazdiť, pretože sa ho bál?
Prvý Dodge Viper GTS totiž disponoval obrovským atmosférickým osemlitrovým benzínovým vidicovým desaťvalcom. Ten na dnešné pomery nie je nijako zvlášť silný, pretože má 450 koní pri 5 200 otáčkach za minútu, ale súčasne má 664 newtonmetrov, ktoré vedia naservírovať už v stredných otáčkach – konkrétne pri 3700 ot./min. V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ťažkou spojkou a pohonom zadných kolies sa jedná o cestný monštrum.
Absolútne bez škrabancov
Posledný známy majiteľ a predajca v jednej osobe navyše v inzeráte stihol uviesť, že vozidlo kúpilo od prvého majiteľa pred niekoľkými rokmi a dodnes je v stave nového vozidla tak, ako pred viac ako dvadsiatimi rokmi opustilo výrobnú linku. Údajne na sebe nemá jediný škrabanec. Takých Viperov dnes nájdete len málo, čo komplikuje aj malá dostupnosť originálnych náhradných dielov.
Lákadlom pre nového majiteľa, ktorým nepochybne bude bohatý zberateľ, je aj skutočnosť, že má kompletnú výbavu od predajcu. Originálny manuál tak dopĺňa aj dílerská brožúra alebo „window sticker“, ako sa v Spojených štátoch amerických hovorí ceduľu so základnými informáciami a cenou, ktorá dekoruje vozidlo stojace na showroome, keď sa snaží osloviť potenciálneho kupca.