Opel Grandland v novej generácii prekvapil spotrebou. Pri benzínovej verzii by zaslúžil pár koní navyše

Opel Grandland v novej generácii prekvapil spotrebou. Pri benzínovej verzii by zaslúžil pár koní navyše

Na trhu je v poradí druhé vydanie Opelu Grandland. Rodinné SUV s dĺžkou presahujúcou 4,6 metra sa v novej podobe chystá odhryznúť z predajného koláča nemalé sústo. Popri svojich hlavných konkurentoch chce vyčnievať nielen vzhľadom, ale aj cenovou dostupnosťou spoločne s jazdnými vlastnosťami. Do akej miery sa mu to podarilo, som vyskúšal počas krátkej testovacej jazdy v rámci národnej prezentácie.

Silnou stránkou nemeckej novinky je bezpochyby atraktívny vzhľad. Zatiaľ čo minulá verzia pôsobila usadlejším dojmom, novinka sa vrhá do designu o niečo odvážnejšie. Futuristický nádych vytvára predovšetkým priehľadný čelný panel so svetlometmi, podsvieteným logom a vsadenou svietiacou linkou vedúcou cez celú šírku.

Zaujímavý je aj pohľad na zadok vozidla. Rovnako ako predok je dominantou transparentná lišta na čiernom poli, ktorá nadväzuje na zadné svetlá a je v nej umiestnený názov automobilky. Každé písmenko je v tomto prípade červeno podsvietené každé zvlášť. Na vrchnej časti nárazníka má navyše vtlačené meno Grandland. Nenápadné, ale štýlové.

Európa podlieha kúzlu pick-upov

Bok rodinného SUV už ďalších designových prekvapení neponúka a skôr ide cestou jednoduchosti. Atraktivitu pridávajú akurát výraznejšie prelisy a decentný strešný spojler.

Niekedy možno až príliš
Vnútri je to ale iná a nemecká novinka v sebe kombinuje moderný a osobitý vzhľad s ostro rezanými rysmi. Niektoré prvky však môžu navodiť rozporuplné pocity. Na jednej strane je palubná doska jednoducho riešená, avšak kvôli striebornej lište rôzne sa kľukatiaca po celej dĺžke, dvoch odlišne veľkých displejov a masívnemu tubusu ventilácie po stranách mi pripadá vo výsledku premrštená.

A výhradu mám ešte k volantu. Síce po estetickej stránke vyzerá podarene, obzvlášť v kombinácii s perforovanou kožou v najvyššej špecifikácii GS, a skvele padne do ruky, avšak kvôli vypuklému stredu boli pre mňa tlačidlá v neprirodzenom uhle a rozhodol som si tak pretiahnuť plast. že sa vyhli dotykovým plôškam.

Pár tlačidiel nájdete aj na stredovom paneli. Ovláda sa cez ne klimatizácia a úplne vľavo je otočný volič pre nastavenie hlasitosti audiosystému. reaguje na pokyny vodiča bez znateľného oneskorenia aj pri listovaní v menu.

Zaujme aj uzatvárateľný odkladací priestor na stredovej konzole s priehľadnou časťou vpredu takzvaný Pixel Box. V ňom je ukryté bezdrôtové nabíjanie a podľa výrobcu vďaka sklíčku vodič vidí na mobil a nezabudne ho vo vozidle. Prvok je to naozaj štýlový a páči sa mi, ako v tme svieti, avšak pokiaľ nemáte kryt telefónu vo výrazných farbách, tak ho aj napriek tomu ľahko prehliadnete.

Na čom si Opel dáva naozaj veľmi záležať, sú ich ergonomické sedadlá s certifikáciou AGR. Objavujú sa vo vyššom stupni GS a vynikajú pohodlnosťou a výrazným bočným vedením. Štandardne sú vyhrievané a kombinujú látkové aj kožené čalúnenie. S ohľadom na udržateľnosť ide ale o kožu umelú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!