Nové BMW X3 už neponúkne športovú verziu, ale ďalej veria šesťvalci. Bude aj v nafte

Nové BMW X3 už neponúkne športovú verziu, ale ďalej veria šesťvalci. Bude aj v nafte

Kompaktná SUV BMW X3 automobilka prvýkrát predstavila v roku 2003 ako menšiu alternatívu k úspešnému modelu X5. Odvtedy si vydobylo pevné miesto na trhu a pravidelne patrí medzi obľúbené vozidlá svojej triedy s viac ako 3,5 miliónmi predanými kusmi. Nedávno debutovala už štvrtá generácia, ktorú sme mali možnosť otestovať hneď v dvoch rôznych motorizáciách.

Oproti svojmu predchodcovi má nová „iks-trojka“ futuristickejší vzhľad a pôsobí robustnejším dojmom. Za to môže hlavne zvýraznenie lemov blatníkov aj ostrejšie rezaný predok s hranatejšími obličkami, ktoré môžu byť za príplatok aj podsvietené, av neposlednom rade aj zdvihnutý ňufák. Pridali sa nové prelisy na kapote, bokoch vozidla aj na zadnej časti. Prepracované sú aj predné aj zadné svetlomety, ktoré sú z hľadiska podpisu decentnejšie, čo hlavne pri pohľade zozadu vyzerá efektne.

Nový Mercedes-Maybach SL Monogram Series

Útulná a moderná kabína
Vnútro nemeckého SUV sa nesie v modernom a jednoduchom duchu, kde dominantou sú združené displeje multimediálneho systému a prístrojového štítu. Klasická kaplnka už je taká minulosť, vzhľadom na trend to ale ani nemôžeme mať za zlé. Potešilo nás nielen grafické spracovanie oboch obrazoviek, ale aj intuitívne ovládanie. A vďaka zaobleniu vyzerajú naozaj štýlovo. Prakticky by som nemal čo vytknúť, nebyť občasnej pomalšej odozvy. Tú by však mala spraviť aktualizácie softvéru.

Sama palubovka ako celok je veľmi zaujímavo riešená. Nie je nijako výrazne členitá a pôsobí naozaj masívne. Vďaka napojeniu na výplne bočných dverí navyše opticky obopína posádku. V našom prípade bola potiahnutá pleteninou z recyklovaného plastu, akú ste mohli vidieť už v prípade nového Mini Countryman.

 

Príjemným prvkom v interiéri sú podsvietené lišty na stredovej konzole aj okolo trojuholníkového segmentu na dverách. jazdy som nezaregistroval najmenší problém. Výhradu mám akurát k použitému materiálu.

Pochvalu si naopak zaslúžia pohodlné sedadlá s výraznými bočnicami, ktoré držali telo v každej zákrute na mieste. Ponúka dostatočnú oporu stehien a už v základe sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Čalúnenie je síce štandardne látkové, ale môžete si priplatiť za umelú či pravú kožu.

Keď už sme pri tej chvále, z pozície vodiča musím vyzdvihnúť aj veľmi dobrý výhľad, obzvlášť dozadu. Potešila aj komfortná lakťová opierka a tiež fakt, že prostredie kabíny je prispôsobené tak, aby riadenie bolo príjemné, ničím nerušené a pôsobilo útulne. Možno bude zo začiatku niekomu vadiť silnejší veniec volantu, ale svojim nastavením a odozvou si ich nakoniec získa.

Pocitovo menšie
A práve útulnosť vo vnútri BMW X3 navodzuje dojem, že je novinka menej priestranná ako predchodca. Čo vyvrátilo nielen naše meranie, ale aj to, že si novinka medzigeneračne polepšila o pár čísel. S dĺžkou 4755 mm je pretiahnutejšia o necelých šesť centimetrov a pridala pár centimetrov aj do šírky. Menšia je naopak výška, a to o zhruba dva centimetre. Rázvor pritom zostal na rovnakej hodnote.

Paradoxne sa aj napriek zjavnému predĺženiu vozidla skrátila pozdĺžna priestornosť vozidla o približne päť centimetrov, teda pasažieri majú o trochu menej miesta na nohy. Avšak v oboch radoch sa okrem toho zlepšila šírka, takže vzadu sa nebudú toľko stláčať.

Najviac sa však zväčšenie karosérie prejavilo v batožinovom priestore. Základný objem je 570 litrov, čo je o dvadsať litrov viac ako predtým. Po sklopení zadného radu vzrastie až na 1 700 litrov a tým aj rozdiel na konečných sto litrov.

Chýba športová verzia
Výber motorizácií sa zatiaľ obmedzuje iba na štyri motorizácie. Základom je zážihový štvorvalec s výkonom 208 koní, ktorý rovnako ako ostatné motory v ponuke disponuje pohonom všetkých kolies a spája sa s automatickou osemstupňovou prevodovkou. Výrobca uvádza zrýchlenie z nuly na sto za 7,8 sekúnd a priemernú spotrebu necelých sedem litrov, čomu dopomáha mild-hybridná technológia.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!