Volvo je treťou najúspešnejšou značkou v predajoch elektromobilov. So spaľovacími motormi ale aj tak naďalej počíta
Volvu sa na našom trhu v posledných rokoch veľmi darí, a dokonca to vyzerá, že pomýšľa sa dostať medzi desiatku najpredávanejších značiek. Tento rok je na rekordnom dvanástom mieste, v rukáve má však ešte pár es, ktoré by jeho pozíciu mohli ešte o niečo vylepšiť.
V prvom rade je to príchod modernizovaného Volva XC90. Sedemmiestne SUV je dlhodobo najžiadanejším vozidlom automobilky, a to aj napriek tomu, že posledná generácia sa predáva dlhých desať rokov. Za úspechom stojí nielen nadčasový dizajn, ale aj slávna bezpečnosť, jazdné vlastnosti a technológie. Avšak doba si žiada určité štandardy, a tak Volvo siahlo po úprave svojho bestselleru, ktorá priniesla svieži vzhľad aj moderné prvky.
Úpravy sa dotkli aj podvozku
Predná časť vozidla má novo užšie svetlomety v tvare Thórovho kladiva, prepracovaná je tiež maska chladiča vrátane spodnej časti nárazníka a vzadu prešla obmenou predovšetkým zadné svetlá. Rodinné SUV zároveň získalo opticky širší postoj vďaka zvýrazneným blatníkom. 2 palcov s podporou aplikácií od Googlu aj novým čalúnením, ktoré nájdete na palubnej doske, výplni dverí a samozrejme aj na ergonomických sedadlách.
Nie je to však len o dizajne. Modernizácia mala za úlohu vylepšiť aj pocit z riadenia. odhlučnenie, kedy sa do stĺpikov a protipožiarnej steny pridali akustické materiály na zníženie hluku od vozovky a aerodynamického šumu.
Švédsky výrobca sa tým snaží osloviť nielen svojich verných zákazníkov, ale zároveň zaujať aj tých nových. Presvedčiť ich má popri podarenom dizajne aj výber motorizácií.
Výkon až 455 koní
Nové Volvo XC90 je k dostaniu s mild-hybridným dvojlitrovým štvorvalcom s výkonom 250 koní a krútiacim momentom 360 Nm. Za zmienku stojí aj jeho schopnosť zrýchliť z nuly na sto, zvládne to totiž za veľmi slušných 7,7 sekundy. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies a osemstupňová automatická prevodovka Geartronic. V cenníku vyjde v základnej výbave Core na necelé dva milióny korún, do marca roku 2025 sa však na tento motor vzťahuje v rámci akcie zľava osem percent a predĺžená záruka až na 4 roky s obmedzeným nájazdom na 200 tisíc kilometrov.
K dispozícii je ešte aj plug-in hybrid, na ktorý momentálne automobilka poskytuje zvýhodnenie vo výške šiestich percent. Začína tak na necelých 2,1 milióna korún, čím sa vo svojej triede radí k vôbec najlacnejším SUV s týmto pohonom. Kombinuje v sebe silu zážihového dvojlitra s elektromotorom vo výsledný výkon 455 koní. Spolupráca oboch motorov potom dokáže švédskeho obra vytiahnuť na sto kilometrov za hodinu za 5,4 sekundy.
Podobnú ponuku pohonných jednotiek má aj menší súrodenec Volvo XC60, s tým rozdielom, že pri variante do zásuvky je k dispozícii ešte slabšia verzia s výkonom 350 koní. Je tiež výrazne dostupnejšie. Plug-in hybrid s označením T6 vychádza vďaka zľave o šesť percent na necelých 1,6 milióna korún v najnižšej špecifikácii Essential, zatiaľ čo silnejšia alternatíva si účtuje o zhruba 230-tisíc viac. Môže za to aj fakt, že sa predáva až od tretej výbavy Plus.
Najvýhodnejšia je však v spojení s mild-hybridným benzínovým dvojlitrom B5 AWD, ktorý je rovnako ako pri ostatných modeloch značky aktuálne rehomologovaný podľa najprísnejšej normy EURO 6e-bis. Zľava v jeho prípade činí sedem percent, a do marca budúceho roka sa tak Volvo XC60 dá zaobstarať od 1 440 477 korún. Za nich zákazník dostane širokú škálu bezpečnostných systémov a asistentov na čele s udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 9-palcový dotykový displej, výkonný audiosystém, parkovaciu kameru, LED svetlomety a napríklad 18-palcové zliatinové kolesá.