Dopravný masaker na okraji Prahy. Kvôli 113 000 autám denne sa postaví až 12 pruhov

České Praha sa dlhodobo snaží odsúvať vozidlá z hlavného mesta na okraj. Súčasťou tejto snahy je samozrejme aj Pražský okruh, ktorý je stále vo fáze výstavby. Predpokladá sa však, že v roku 2030 bude už dávno dokončený. Vtedy by malo na okraji mesta pri D10 prejsť 113 000 vozidiel denne.

Súčasťou kľúčovej výstavby Pražského okruhu je diaľnica D10 a silne vyťažená časť D0 medzi križovatkou Chlumecká a Satalicami. Tá dnes patrí medzi najproblematickejšie miesta na českých diaľniciach a podľa odhadov tu v budúcnosti uvidíme až 113 000 vozidiel denne.

Kontrolky v aute: Čo ktorý symbol znamená?

ŘSD sa domnieva, že takto extrémne množstvo áut miestom prejde už v roku 2030. Predpokladá sa však, že v tom čase bude už dokončený Pražský okruh, ktorý ďalej pomôže odklonu áut mimo mesta.

Rozšírenie diaľnice
S predpokladaným nárastom prechádzajúcich áut logicky dochádza k plánom na rozširovanie diaľnice D10, ktoré by malo stáť viac ako 1 miliardu korún a kvôli ktorému dôjde aj na budovanie nového železničného mosta na trati z Prahy do Lysej nad Labem. Rozšírenie D10 sa aktuálne týka prvých kilometrov od už spomínanej križovatky Chlumecká po Radonice.

O povolenie sa pritom Riaditeľstvo ciest a diaľnic pokúsilo už v roku 2019. Vtedajšiu vypracovanú dokumentáciu však nakoniec nepoužije, nechalo totiž po konzultáciách vypracovať novú.

Šírka až 34 metrov
Podľa tej ŘSD navrhuje rozšírenie medzi križovatkou Chlumecká a Satalicami na diaľnici (D0) so šírkou až 34 metrov. V najvyťaženejšom krátkom úseku s pripojovacími pruhmi dôjde podľa oficiálnych materiálov k navýšeniu až na 12 pruhov (súčet oboch smerov). Na prvých 100 metroch má totiž v smere od Chlumeckej dôjsť k nárastu z troch na päť pruhov, v opačnom smere z troch na sedem pruhov.

Postupne sa však počty pruhov znižujú a dochádza k zúženiu diaľnice. Najprv na 10 pruhov ao ďalších 200 metrov neskôr na 3 pruhy v jednom a 3 pruhy v druhom smere. Samotná D10 by mala mať šesť pruhov, s ktorými sa do budúcna počíta až do Mladej Boleslavi.

Problémom sú kolóny
Dôvodom rozšírenia je okrem iného výrazné množstvo kolón, ktoré sa tvoria v úseku Satalice-Horní Počernice. Zmeny na D10 by mali pomôcť situáciu zvládnuť a umožniť tak aj do budúcnosti vodičom lepšiu prejazdnosť.

Úpravy pritom podľa plánov zasiahnu aj križovatku Radonice, kde dôjde k výstavbe novej okružnej križovatky a tiež niekoľkým bypassom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!