Prvé kilometre sú kľúčové, ako nepokaziť nové auto?

Prvé kilometre sú kľúčové, ako nepokaziť nové auto?

Kúpa nového auta je pre mnohých vodičov veľkým zážitkom. Všetci sa tešia na prvú jazdu a vôňu novoty. Napriek tomu, že technológia a výroba áut pokročili, správne zachádzanie „nováčika“ zostáva dôležitým krokom k jeho dlhej životnosti a spoľahlivosti. Ako teda správne zájsť nové auto a čomu sa vyhnúť?

Zajazdenie: kľúčová fáza pre dlhú životnosť
Správne zajatie nového auta je nevyhnutné pre jeho dlhodobú bezproblémovú prevádzku. V prvých 500 až 1000 kilometroch je dôležité vozidlo šetriť. a spomaľovanie,“ radí technický špecialista Toyoty .

Rýchlosť a zaťaženie: neprekračujte 80 % maximálky
Jedným z hlavných pravidiel je nejazdiť vysokou rýchlosťou. Vozidlo by sa nemalo hneď v prvých dňoch dostávať na viac ako 80 % svojej maximálnej rýchlosti. Táto maximálna rýchlosť je uvedená v technickom preukaze a jedná sa o rýchlosť, na ktorú je vozidlo konštrukčne navrhnuté. Napríklad, ak je maximálna rýchlosť vozidla 200 km/h, nemali by ste v prvých 1000 km prekročiť 160 km/h.

Dlhé cesty? Spočiatku nie
Aj keď môže byť lákavé vydať sa s novým autom na dlhú cestu k moru, odborníci odporúčajú s týmto počkať. „Cesta s plne naloženým autom, boxom na streche a konštantnou vysokou rýchlosťou po diaľnici nie je pre nové vozidlo ideálne,“ podotýka Frühauf. Zvlášť dôležité je meniť rýchlosť a nejazdiť konštantne dlho na jednej úrovni otáčok.

Zmiznú ďalšie nezávislé značky? Honda sa môže spojiť s Nissanom

Zimné obdobie: špecifické výzvy
Pokiaľ zachádzate auto v zimnom období, prináša to niekoľko špecifických výziev. Nízke teploty a vysoká vlhkosť predlžujú čas potrebný na zahriatie motora na prevádzkovú teplotu. Cesty posypané soľou a štrkom môžu mať navyše negatívny vplyv na účinnosť bŕzd. Preto je nutné byť v zime pri zachádzaní vozidla zvlášť opatrný a dbať na zahrievanie vozidla pred jazdou.

Tempomat a prevodovka: ako ich správne používať
Tempomat je skvelý pomocník, ale v prípade zajazdenia by ste ho mali používať s rozvahou. „Auto by nemalo ísť dlho na rovnakých otáčkach,“ vysvetľuje Frühauf. Dôležité je meniť tempo a otáčky, čo pomôže motoru správne sa usadiť. Rovnako aj typ prevodovky môže ovplyvniť zajazdenie – manuálne prevodovky umožňujú brzdenie motorom pri jazde z kopca, zatiaľ čo pri automatickej prevodovke je možné využiť manuálny režim na prepínanie na nižšie rýchlostné stupne.

Brzdenie a zjazdy: pozor na prehrievanie bŕzd
Pokiaľ jazdíte v kopcovitých oblastiach, kde sa častejšie brzdia, je dobré vedieť, ako správne používať brzdy, aby nedošlo k ich prehriatiu. Ideálnym riešením je brzdenie motorom, kedy pri manuálnej prevodovke volíte nižší stupeň, zatiaľ čo pri automatickej prevodovke môžete prepnúť na manuálne radenie. Ďalšou možnosťou je prerušované brzdenie, kedy brzdíte intenzívne a potom necháte brzdy ochladiť.

Veda to nie je, len opatrne
Zajatie nového auta nie je veda, ale je nutné dodržať niekoľko základných pravidiel, ktoré môžu predĺžiť životnosť vášho vozidla a zaistiť jeho bezproblémovú prevádzku. Majte na pamäti, že týchto niekoľko stoviek kilometrov vám môže priniesť roky spoľahlivej jazdy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!