Takto sa podvádza na meranie emisií. Historické dáta odhalili systémový fígeľ
Zdá sa, že sa zhubná situácia okolo Stanic technickej kontroly a merania emisií skutočne mení k lepšiemu.
Prebiehajú kontroly
Policajti postupne počas kontrol zozbierali na cestách množstvo dát, ktoré poslúžili ako podklady pre vytipovanie staníc, v ktorých sa odohrávajú podvody.
Prvou lokáciou bola počas septembra stanica merania emisií (SME) v Lipníku nad Bečvou. Nedbalú činnosť kontrolóri našli aj v Plzni, kde analýza dát vyhodnotila na 1900 podozrení z necelých 27 000 meraní. Potom technici počas kontroly nezistili závadu pri otáčkach motora. Ďalšiu podozrivú stanicu našli kontrolóri v Olomouci, kde po potvrdení podvodov došlo k zákazu činnosti a prevádzkovateľovi aj technikom hrozia pokuty. Technici sa v olomouckej stanici priznali na použitie neschváleného opacimetra, ktorý má na starosť meranie dymivosti výfukových splodín.
Historické dáta odhaľujú trik
Teraz ASEM publikovala dáta z Informačného systému technických prehliadok (ISTP) odhaľujúce jeden z fígľov na kontrole emisií. Informoval o tom internet Pri automobiloch sa totiž často historicky nezhodujú emisné systémy. Čo je z logiky veci samozrejme absurdné.
Napríklad vozidlo Mercedes-Benz Sprinter malo mať ešte v roku 2018 neriadený systém, v roku 2020 malo riadený s OBD ao 4 roky neskôr riadený systém bez OBD. Napriek tomu kontrolami bez problémov prešlo, hoci z hľadiska histórie vozidla nie je niečo také možné. „Tieto údaje jasne ukazujú, aká dôležitá je analýza kompletnej histórie dát v ISTP pre vytipovanie problematických emisných kontrol a zlepšenie stavu v oblasti STK/SME,“ popisuje ďalej ASEM.