Takto sa podvádza na meranie emisií. Historické dáta odhalili systémový fígeľ

Takto sa podvádza na meranie emisií. Historické dáta odhalili systémový fígeľ

Zdá sa, že sa zhubná situácia okolo Stanic technickej kontroly a merania emisií skutočne mení k lepšiemu.

Prebiehajú kontroly
Policajti postupne počas kontrol zozbierali na cestách množstvo dát, ktoré poslúžili ako podklady pre vytipovanie staníc, v ktorých sa odohrávajú podvody.

Prvou lokáciou bola počas septembra stanica merania emisií (SME) v Lipníku nad Bečvou. Nedbalú činnosť kontrolóri našli aj v Plzni, kde analýza dát vyhodnotila na 1900 podozrení z necelých 27 000 meraní. Potom technici počas kontroly nezistili závadu pri otáčkach motora. Ďalšiu podozrivú stanicu našli kontrolóri v Olomouci, kde po potvrdení podvodov došlo k zákazu činnosti a prevádzkovateľovi aj technikom hrozia pokuty. Technici sa v olomouckej stanici priznali na použitie neschváleného opacimetra, ktorý má na starosť meranie dymivosti výfukových splodín.

Päť pravidiel pre jazdu v snehu

Historické dáta odhaľujú trik
Teraz ASEM publikovala dáta z Informačného systému technických prehliadok (ISTP) odhaľujúce jeden z fígľov na kontrole emisií. Informoval o tom internet Pri automobiloch sa totiž často historicky nezhodujú emisné systémy. Čo je z logiky veci samozrejme absurdné.

Napríklad vozidlo Mercedes-Benz Sprinter malo mať ešte v roku 2018 neriadený systém, v roku 2020 malo riadený s OBD ao 4 roky neskôr riadený systém bez OBD. Napriek tomu kontrolami bez problémov prešlo, hoci z hľadiska histórie vozidla nie je niečo také možné. „Tieto údaje jasne ukazujú, aká dôležitá je analýza kompletnej histórie dát v ISTP pre vytipovanie problematických emisných kontrol a zlepšenie stavu v oblasti STK/SME,“ popisuje ďalej ASEM.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!