Nový exkluzívny hyperšport Ferrari F80

Nová vojna hyperšportov začína. Krátko po odhalení nového McLarenu W1 prichádza prvá odpoveď z Talianska. Už pri uvedení britského hyperšportu sa hovorilo o blížiacom sa debute nového nástupcu viac ako desaťročného LaFerrari, ktorý sa práve oficiálne odhalil. Pre milovníkov slávnych dvanásťvalcov z Maranella však môže byť trochu sklamaním, pretože továreň sa rozhodla staviť na techniku, s akou vyhrala v dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans.

Novinka sa volá Ferrari F80 a nadväzuje na evolúciu vlajkových modelov značky, ktorú začalo už Ferrari 288 GTO z roku 1984. A ak sa vyznáte vo filozofii označovania vozidiel Ferrari, tak ste si nepochybne všimli, že osemdesiatkou v názve automobilka oslavuje svoje blížiace sa od svojho založenia. To bude oslavovať v roku 2027.

Vrakovisko za stovky miliónov: Veľká zbierka vzácnych vrakov ide do aukcie

Inšpiruje sa legendárnym Ferrari F40
Nové Ferrari F80 má v portfóliu cestných modelov značky netradičné špecifiká. Zatiaľ čo konkurenčné značky Lamborghini a McLaren už začínajú využívať karbónové monokoky vo väčších počtoch, továreň z Maranella sa pri produkčných vozidlách stále drží tradičnejšieho hliníka. Nie však pri novinke, ktorá aktuálne je jediným vozidlom v ponuke s inovatívnym a ľahším karbónovým monokokom.

Dizajnéri značky, ktorá už dlhé roky navrhuje styling tzv. „in-house“, sa pri vývoji hyperšportu F80 inšpirovali slávnymi modelmi z minulosti. Snáď ani si nemožno nevšimnúť výrazný čierny pruh na prove, ktorý nám prvýkrát ukázalo Ferrari 12Cilindri, keď sa inšpirovalo legendárnym typom 365 GTB/4 Daytona. Továreň navyše uvádza, že tvar popredných blatníkov sa inšpiroval jedným z jej najslávnejších vozidiel všetkých čias – Ferrari F40.

Hybridný šesťvalec má 1 200 koní
A teraz už k tomu najdôležitejšiemu. Poslední predchodcovia nového Ferrari F80, superšporty F50, Enzo a LaFerrari, zakladali na tradičnom atmosférickom dvanásťvalci. Pre novinku sa však vo Ferrari rozhodli využiť hybridný pohon s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom twin-turbo a tromi elektromotormi. S rovnakou koncepciou v dvadsaťštyrihodinovke v Le Mans uspel závodný prototyp 499P.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!