Francúzske Bugatti začiatkom tohto leta začalo novú éru. Po definitívnom ukončení produkcie úspešného Chironu konečne odhalilo nového nástupcu, s ktorým skončila evolúcia koncernového šestnásťvalca s exotickou koncepciou W, ktorú v prvom desaťročí nového milénia odštartoval legendárny Veyron. Novinka aj stále ponecháva exkluzívnych šestnásť valcov, ale postavila ich do rozšírenejšej koncepcie.
Nová V16 od Cosworth
Nové Bugatti Tourbillon sa inšpiruje mechanizmom mechanických hodiniek a vo svojich útrobách ukrýva unikátnu techniku. Technici automobilky sa spojili s expertmi z Cosworthu, preslávenými vývojom športových aj závodných áut, a spoločne vyvinuli nový atmosférický vidlicový šestnásťvalec so zdvihovým objemom 8,35 litra a maximálnym výkonom 1 000 koní. Obrovská porcia sily je však iba začiatok.
Kombinovaný výkon najnovšieho modelu značky tak je až 1 800 koní. A hoci Tourbillon zvonku vyzerá ako rozsiahla evolúcia predchádzajúceho Chironu, Bugatti pri jeho vývoji začalo na čistom papieri a vyvinulo aj celú novú platformu. Tú sa rozhodlo ukázať svetu a na najnovších fotografiách si môžeme prezrieť monokok vozidla so všetkou potrebou technikou, avšak bez panelov karosérie.
Nie je možné si nastaviť sedadlo
Veľkou zaujímavosťou novinky je skutočnosť, že si v nej nemožno nastaviť sedadlo. To je pevnou súčasťou architektúry vozidla a automobilka to vyriešila netradičným spôsobom. Vyvinula totiž pohyblivý komplet pedálov aj stĺpik riadenia z volantom. V najnovších zverejnených tlačových materiáloch uvádza, že to prispieva k tomu, aby Tourbillon mohol byť ešte nižší a ľahší.
Aj s výkonným plug-in hybridným pohonom nový superšport dosahuje pohotovostnú hmotnosť „len“ 1 995 kilogramov, ktoré môžeme v novej ére elektrifikovaných luxusných hyperáut považovať za relatívne nízku. Pre zaujímavosť zároveň uvedieme, že nový atmosférický šestnásťvalec s mazaním so suchou kľukovou skriňou sám o sebe váži 252 kilogramov.
Bugatti Tourbillon tak zvládne akcelerovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 2 sekundy, dvojstovkou ide po piatich sekundách a tristo zvládne do desiatich sekúnd. Bugatti navyše uvádza, že šprint a následné zastavenie z nuly na 400 kilometrov za hodinu a späť na nulu vedia pod 25 sekúnd. Maximálna rýchlosť má dosahovať až 445 kilometrov za hodinu.