Štyri matice za cenu Fabie. Nejde o vesmírnu techniku, ale o nové originálne príslušenstvo od divízie BMW M

BMW na tradičnej mosteckej akcii M Day predstavilo kompletnú kolekciu príslušenstva z programu BMW M Performance Parts. Novinári aj široká verejnosť si tak mohli na vlastné oči prezrieť, ako vyzerajú modely M2 a M3 Touring s kompletným továrenským „tuningom“. Zatiaľ čo aerodynamické doplnky a vertikálne uložené koncovky výfukov už fanúšikovia mníchovskej automobilky veľmi dobre poznajú, s unikátnymi kolesami s centrálnymi maticami sa tu stretli vôbec po prvýkrát. Ide o systém uchytenia diskov odvodený z motoršportu, ktorý nie je iba na okrasu a prináša hneď niekoľko benefitov.

Tento model Porsche je drahší ako nový Volkswagen Golf.

ČO JE TO M DAY?
Ide o každoročný zraz majiteľov a milovníkov vozidiel BMW M a BMW M Performance, ktorý sa koná na pretekárskom okruhu Autodrom Most. Tento rok sa konal ôsmy a zároveň najsilnejší ročník, pretože M Day prilákal 331 áut a viac ako 1400 návštevníkov. A v čom je český festival mníchovskej značky taký atraktívny? No predovšetkým spanilou jazdou po okruhu, ktorej sa zúčastnila nielen najnovšia „eMka“, ale aj ikonické skvosty v podobe BMW Z3 M Coupé či BMW 1 M Coupé. Avšak nás ako motoristických novinárov najviac zaujímali novinky, ktorými v Moste boli modely M2 a M3 Touring osadené kompletnou paletou M Performance Parts prvkov. A o čo presne ide?

TOVÁRENSKÝ „TUNING“ JE ÚCHVATNÝ, ALE DRAHÝ
Automobilka BMW už niekoľko rokov k svojim športovo strihaným vozidlám ponúka voliteľnú výbavu z programu BMW M Performance Parts. Jednoducho povedané, ide o komponenty, ktoré sú vyvinuté priamo v továrni a slúžia na to, aby súčasným modelom zlepšili výkon a dodali im závodný štýl. Háčik je v tom, že originálne diely sú veľmi drahé a preto ich na ceste bežne nestretnete, obzvlášť nie všetky na jednom aute. Lenže českému zastúpeniu značky sa podarilo do Mosta dostať hneď dve „eMka“, ktoré na sebe všetky M Performance Parts prvky mali. Výsledok? Dychberúce! Pokiaľ patríte medzi fanúšikov tuningu, z tohto by vám spadla brada. Pri oboch vozidlách sme napočítali vyše tridsať prvkov príplatkovej výbavy v celkovej hodnote bezmála jedného milióna korún.

Na vlastné oči sme si tak mohli pozrieť špeciálne koncovky výfukov, výkonné brzdiče s karbón-keramickými kotúčmi či nespočet aerodynamických doplnkov vyrobených z karbónu, ktoré nielen parádne vyzerajú, ale skutočne generujú prítlak. V interiéri sme potom obdivovali M Performance prvky v podobe alcantarového volantu a čalúnenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!